Zážitky z pobytu

15.11.2011 17:18

Počas pobytu v Caserte sme absolvovali viacero výletov. Navštívili sme starú časť mesta Caserta – Caserta Vecchia.  Z kopca nad mestom bol nádherný výhľad na celé mesto a jeho okolie.  Navštívili sme aj miestny zámok, na mňa zapôsobil obrovským a honosným dojmom.  Záhrady, ktoré k nemu patrili boli nepredstaviteľne veľké. Obrovský priestor vyplnený stromami, trávnikmi, jazierkami, bazénmi, fontánami, kaskádami...

Cez víkend sme navštívili najväčšie mesto v okolí – Neapol.  Fascinovali ma obrovské stavby, postavené v stredoveku – kostoly, hrady, zámky. Veľký zážitok sme mali aj zo spolužiakov kúpajúcich sa v neapolskom prístave. Pre mňa bolo toto mesto veľmi rušné, ťažko bolo nájsť miesto na pohodu a relax...

Zaujímavý bol aj výlet do Pompejí.  Vôbec som netušil, že toto starobylé mesto je také rozľahlé. Práca archeológov na tom mieste je skutočne dokonalá, čo nám umožnilo pohľad do dávnej minulosti. Veľmi sa mi páčilo v aréne a divadle. O najväčšie prekvapenie  sa postarali 3 Slováci, ktorých sme stretli úplnou náhodou na jednej z križovatiek...

Na počudovanie, Slovákov sme stretli v ten istý deň aj na sopke Vezuv. Počasie bolo skvelé, viditeľnosť bola výborná. Miestami silný vietor tomu miestu dodával pravú vysokohorskú  atmosféru.  Keď som si predstavil, aké zmeny v prírode nastali počas erupcie, nechcelo sa mi tomu veriť. Najviac sa však teším do Ríma...

Erik 4. MA

Najprv by som spomenula, ako bolo v Neapole. Nedá sa to inak napísať, jednoducho užasne. Síce turistika ma zmohla, ale keď som sa dostala na hrad a pozerala na more, tak to bol úžas. Taký pocit som ešte nikdy nezažila. Predstavte si ten pocit, keď sa pozeráte z výšky na more a od mora sa vám odráža slnko. Proste na to nikdy nezabudnem, hlavne na moment, keď som sa v tomto meste stratila.


Na druhý deň sme boli na sopke Vezuv. Taktiež zničujúca turistika, no napriek tomu tiež úžasný pocit. No teraz nie už len z výšky, ale aj pocit, keď si predstavíte, že pod vami to ešte žije a vidíte ako sa dymí zo do sopky. Zaujímavý u mňa až panikárky pocit. Čo už, som žena.
Ďalšia zaujímavá vec boli Pompeje. Keď som videla tie zrúcaniny a zachované pamiatky hneď ma chytil duch histórie. Predstavovala som si, ako tam kedysi ľudia žili a ako sa prechádzali pomedzi domy a záhrady. Bolo tam dobre. Aj keď trochu smutno za tým, že sa tam odohrala taká katastrofa.

Ďalší deň sme boli na zámku tu v Caserte. Je zaujímavé, koľko vecí sa dozviete a koľko vecí sa zachovalo. Škoda, že sa nedá aj vidieť, ako to naozaj fungovalo. Čo naozaj tí ľudia každý deň robili. Ale aj tak som sa dotkla aspoň kúska histórie. Po zámku sme navštívili aj zámockú záhradu. Takú krásnu, úžasnú a rozľahlú. Niečo také vlastniť.  Krásne vodopády, krásne stromy, jednoducho krása. Nemám slov.

Lenka 4.GA